Apua!

Usein kysytyt kysymykset

Jos täällä ei ole vastausta kysymykseesi – Ota yhteyttä.

K. Minulla ei ole pankki- tai luottokorttia. Miten rekisteröidyn?

V. Pankki- tai luottokorttia käytetään rekisteröitymisen yhteydessä tunnistautumiseen ja huutojen manipulointiin tarkoitettujen tilijen luonnin estämiseen. Toimintoja vahvistaa EU:n säännökset vahvasta tunnistautumisesta. Stripe on maailman johtavia maksupalvelujen tarjoajia ja noudattaa EU-lainsäädäntöä. Suosittelemme vahvasti kortin käyttöä tunnistautumisessa, sillä se mahdollistaa myös nopean ja turvallisen kohteiden maksun.

Jos sinulla ei ole pankki- tai luottokorttia, ota yhteyttä meihin tilin luomiseksi. 

K. Toimitustavassa on ilmoitettu hinnaksi 15€ ja lisäkohteena 5€ – mitä tämä tarkoittaa?

V. Mikäli ostat useita kohteita samalla kertaa, ne yhdistetään yhden laskun alle. Tällöin toimituksen perusmaksu muodostuu korkeimman toimitusmaksun omaavan kohteen mukaan. Alemmilla tai samalla toimituskululla merkityt kohteet ovat lisäkohteita. Tällöin lisäkohteesta tulee maksettavaksi vain kysymyksessä jälkimmäisenä mainittu osuus – tässä tapauksessa 5€.

K. Minulla on jo tili osoitteessa live.eeriks.fi, miksi en voi kirjautua sisään?

V. Palvelut ovat erillisiä vaikkakin molemmat Eerik'sin tarjoamia. Tästä johtuen molempiin tulee tehdä oma tili. Voit rekisteröityä sivun yläpalkin kirjautumislinkistä.

K. Miten maksimihuutaminen toimii?

V. Maksimihuuto kilpailee puolestasi aina "Huuda" kenttään laittamaasi enimmäishintaan saakka. Jos asetat huudon 200€ ja lähtöhinta on 10€, tällöin voitat kohteen hintaan 10€ jos muita tarjouksia ei tule. Jos toinen huutaja asettaa tarjouksen 100€, automaatti nostaa hintaa korotustaulukon mukaisesti puolestasi 105€:oon, joka on korotustaulukon mukaan seuraava korotus 100€:n jälkeen. Maksimihuutoasi EI näytetä muille huutajille.

K. Kohteelle ei ole valittavissa toimitustapaa alueelleni, mitä teen?

V. Joillekin kohteille on määritelty vain kotimaan toimitus. Tämä johtuu siitä, että toimituskustannukset muualle voivat olla hyvin vaihtelevia. Toisaalta joidenkin kohteiden erityislaatuisuus tekee toimitushinnan arvioimisesta entistä hankalempaa. Tällöin ota yhteyttä meihin ja selvitämme parhaimman tavan hoitaa kohteen kuljetus luoksesi.

K. Yritin maksaa luottokortilla Laskut -sivulla, mutten onnistunut. Mitä teen?

V. Tarkista aluksi luottokorttisi maksurajat verkkomaksuissa. Maksurajoja voit muuttaa kirjautumalla oman pankkisi verkkopalveluun. Mikäli tämä ei onnistu, voit myös maksaa verkkopankissa. Tilitiedot verkkopankkimaksuun näkyvät laskussa. Laita tällöin viestikenttään laskun tunnus Laskut -sivulta.

K. Miten uusin salasanani?

V. Uusi salasanasi sähköpostisi avulla.

  1. Kirjautumissivulla valitse Unohditko salasanasi? -linkki tai klikkaa tästä.
  2. Lisää sähköpostiosoitteesi ja paina enteriä.
  3. Resetointilinkin löydät tämän jälkeen sähköpostistasi. Tarkista myös roskapostikansio.
  4. Klikkaa resetointilinkkiä.
  5. Valitse uusi salasana.
K. Kuinka vaihdan salasanani?

V. Voit vaihtaa salasana milloin tahansa

  1. Kun olet kirjautunut sisään, mene Profiiliin ja Omille sivuille. 
  2. Vasemmanpuoleleisesta valikosta siirry Tili > Salasana.
  3. Lisää nykyinen salasanasi.
  4. Valitse uusi salasana.
  5. Tallenna salasana painamalla [Muuta salasana].
K. Miksi en saa sähköposteja?

V. Jos et saa sivun sähköposteja, tarkista seuraavat:

  1. Tarkista sähköpostin roskaposti-kansio.
  2. Varmista, että sähköpostiosoite on oikein tarkistamalla se Oma tili -sivulta.
  3. Tarkista ettei sähköpostipalveluntarjoaja, kuten Outlook tai Thunderbird ole "offline" -tilassa.
  4. Jos käytät POP3 -yhteyttä viestien noutoon, varmista, että sähköposteja ei ladata toiselle tietokoneelle.

     Jos et edelleen saa sähköpostiviestejä ota yhteyttä.

K. Kuinka vaihdan tiliini liittyvän sähköpostiosoitteen?

V. Voit vaihtaa sähköpostiosoitteen muokkaamalla sitä Oma tili -sivulla.

K. Miksi saan virheviestin, että valisemani käyttäjänimi on virheellinen?

V. Kaikkien käyttäjien on valittava käyttäjänimi. Käyttäjänimi voi sisältää vain kirjaimia, numeroita, alaviivoja ja väliviivoja. Suosittelemme korvaamaan välilyönnit väliviivoilla tai alaviivoilla.

Virheellinen: MINUN Käyttäjänimeni
Oikein: MINUN-Käyttäjänimeni
Oikein: MINUN_Käyttäjänimeni

Tai saan viestin – käyttäjänimeni on jo käytössä.

Käyttäjänimet ovat yksilöllisiä. Kaksi käyttäjää ei voi jakaa samaa käyttäjänimeä. Jos saat rekisteröitymisen yhteyssä viestin "käyttäjänimi on jo käytössä" valitse uusi käyttäjänimi. 
 
K. Miksi saan viestin "sähköpostiosoite on jo käytössä"?

V. Tämä tarkoittaa, että olet luonut jo tilin jossain vaiheessa. Jos et muista kirjautumistietojasi, pyydä uutta salasanaa. Tällöin voit kirjautua uudella salasanalla jo olemassaolevalle tilille.